Latest News
Kitchen Chat and more…
Kitchen Chat and more…
به دست آوردن یک شرکت نوپا فقط آغاز کار است. ادغام و تملک موفق برای رسیدن به آنجا به زمان، چشم انداز مشترک و استراتژی اصولی نیاز دارد.
دادن آزادی عملیاتی به مالکیت، یکپارچه سازی آهسته، هماهنگی فرآیندها و همچنین دانستن اینکه در وهله اول چه زمانی نباید دست به شروع یک کسب و کار زد، همگی از مشخصه های استراتژی موفقیت آمیز ادغام و تملک یا M&A است. این استراتژی به رشد استارتاپ ها و کسب وکارها کمک شایانی می کند. نیکلاس استبرگ، بنیانگذار و مدیر عامل کسب و کار تحویل قهرمان (Delivery Hero)، بینش ادغام و تملک خود را با مکنزی فیلیپ هیلن براند به اشتراک می گذارد.
نیکلاس استبرگ: من مطمئن نیستم که این کار لزوما آسان تر باشد. ممکن است شرکت های جوان ساختار انعطاف پذیرتری داشته باشند و بیشتر برای تغییر استفاده شوند. با این گفته، شرکت های جوان اغلب نیروی کار جوانی استخدام می کنند که اگر در صورتی که مسیر جدید را دوست نداشتند، بتوانند سریع به شرکت بعدی بروند.
از طرفی، شرکت های جوان اغلب به جای ایجاد هم افزایی به منظور رشد و توسعه، تنها رشد می کنند و توسط کارآفرینان جوانی هدایت می شوند که با استقلال کامل و سرعت استثنایی کار می کنند. این ویژگی ها چالش های بسیاری ایجاد می کند. شیوه ای که برای ما به خوبی عمل کرده و نتیجه داده است، رویکرد بسیار متعادل در ادغام چنین شرکت ها است. این شرکت ها آزادی بسیاری برای بنیانگذاران جهت انجام ادامه کار خود ایجاد کرده و با بالغ شدن فرآیند های کار، روند را هماهنگ می کنند.
نیکلاس استبرگ: ما کاملاً به این ایده فکر می کنیم که تیم های رهبری محلی و بنیانگذاران بسیار مهم هستند. به منظور امکان استقلال و خودمختاری لازم برای کار، ما مجموعه ای از اصول عملیاتی دقیق را تدوین کرده ایم. این ها آزادی بسیار زیادی به رهبران محلی می بخشد در حالی که هنوز به ما امکان می دهد مزایای اصلی کار گروهی را از طریق هماهنگی برخی فرایند ها، داده ها و ابزار ها به دست آوریم.
نیکلاس استبرگ: آنچه به ما کمک می کند تا در یک مسیر مشترک هدایت شویم، دیدگاه مشترکی است که بیان می کند خدمات ما باید طی چند سال باشد و همچنین یک استراتژی مشترک پیرامون اهداف اصلی که برای رسیدن به آنجا باید به آنها برسیم.
این همچنین به معنای این است که ما در عوض آنچه تغییر خواهد کرد با هم مشترک هستیم. اما ما بسیار مراقب هستیم که بیش از حد قدم نگذاریم و کارهایی انجام دهیم که ارزش افزوده ندارند. ما این موضوع را به طور منظم با تیم های رهبری محلی خود در میان می گذاریم.
علاوه بر این ، تیم مرکزی مستقر در شهر به نظارت بر عملکرد، هم ترازی استراتژی های محلی، اشتراک گذاری بهترین روش های داخلی و ساخت محصولات عالی فن آوری کمک می کند که برای همه افراد گروه قابل استفاده است. در این چارچوب، رهبران محلی ما آزاد هستند که به بهترین شکل ممکن در چشم انداز مشترک سهیم شوند.
نیکلاس استبرگ: ما در یک معامله بزرگ ادغام و تملک تجربه نامطلوبی داشتیم. جایی که ما روند برنامه بازی خود را دنبال نمی کردیم و در عوض سعی در ادغام سریع شرکت برای هم افزایی داشتیم. اما، از آنجایی که ما مایل به معامله ای از جمله از دست دادن تجارت کوتاه مدت نبودیم، در نهایت این منجر به اجرای کند شد.
این ما را در بلاتکلیفی بسیار نامناسبی قرار داد، از جمله مدیریت تیمی که از اقدامات ما ناامید شده است. ما یاد گرفتیم که یا روند بازی بازی خود را دنبال می کنیم و آهسته تر ادغام می شویم یا با ادغام سریع حرکت می کنیم و معاملات لازم را انجام می دهیم. هر چیزی در این بین دشوار است.
سایر آموخته ها مربوط به ارتباطات است، که به ندرت می تواند بسیار صادقانه باشد. مردم دوست دارند وضوح داشته باشند و سریع توضیحاتی را دریافت می کنند که منطقی نیستند.
نیکلاس استبرگ: احتمالاً تعداد زیادی وجود دارد و وابستگی زیادی به بازار و محصول و همچنین بلوغ شرکت تازه تاسیس دارند. اما دو سوال مهم برای پرسیدن از خود این است که:
استارت آپ ها برای رشد به ادغام و تملک نیاز دارند. هر کارآفرینی سعی دارد با ساخت و فروش محصولات و خدمات بیشتر، وسیع ترین منطقه جغرافیایی را که می تواند پشتیبانی کند و رشد استارت آپ خود را به حداکثر برساند. این استراتژی “رشد ارگانیک” نامیده می شود. اما به تنهایی ممکن است بتواند تنها یک بخش کوچک تر از پتانسیلی را که می تواند به دست آورد، فراهم کند. مگر آنکه استراتژی های مشارکت و استراتژي ادغام و تملک (M&A) را در کسب و کار خود به کار ببرند. باید در نظر داشت که این استراتژی خود نیاز به دستیابی به موفقیت دارد.
M&A فقط یک گزینه برای شرکت های بزرگی می باشد که با پول نقد کار می کنند و سر و کار دارند. این شرایط هم مانند مورد بالا برای شرکت کوتاهبینانه و نادرست است. لورن کاپرون و ویل میچل در کتاب خود با عنوان « ساختن، قرض گرفتن یا خرید : حل معضل رشد » دلیل این مورد را توضیح داده اند. چهارچوب پیشنهادی آن ها برای شرکت های در حال رشد و هم چنین شرکت های بزرگ چند ملیتی به منظور کمک به ایجاد یک استراتژی مطلوب رشد، بسیار خوب است. این چهارچوب بیان می کند:
ارزیابی توسعه داخلی در مقابل تامین منابع خارجی
ایجاد یک توسعه داخلی یا رشد عالی زمانی بیشتری معنا را دارد که فرد یک مجموعه اصلی از منابع داخلی ماهر را در مجموعه خود داشته باشد. برای پر کردن خلا های غیر بحرانی و مهم از کسب و کار ها بهتر است از منابع خارجی هم بهره مند شوند. بدین منظور می توان قرارداد هایی برای شراکت اصلی یا شراکت عمومی (General Partner) تنظیم نمود. استفاده از این قرارداد ها با شرکا برای منابع رشد قرض یا وام گرفتن، بهترین زمانی است که بتوان با آن منابع را به درستی و روشنی تعریف نمود و از آن ها با شرایط موثر قراردادی محافظت کرد.
معاهده در کسب و کار
در موارد دیگر، گاهی معاهده بین افراد و شرکت ها صورت می پذیرد. بهتر از برای صلاحیت های اصلی از معاهده استفاده نشود و به جای آن، در معاهدات استراتژیک انتخابی سرمایه گذاری کردن جایگزین بهتری خواهد بود. هنگامی که کسب و کار و شریک زندگی آن خود را از طریق تماس کاری محدود می کنند و اهداف تکمیلی برای فعالیت های مشترک خود دارند، وام گرفتن از طریق یک معاهده متعهد تر به کسب و کار آن ها کمک می کند تا منابع هدفمند تری را به دست آورد. همچنین پیشنهاد می شود به صورت فعال روش ادغام و فراگیری را دنبال کنند. این فرایند بسیار منطقی خواهد بود زمانی که فرد پیش بینی می کند که با حفظ افراد اصلی و با آزادی و در عین حال با در نظر گرفتن شرایط برای ایجاد تغییرات عمده برای افزایش رشد اقدام صورت می گیرد. چالش واقعی در ایجاد تعادل است.
رشد ارگانیک اقتصادی (Organic Growth)
تاکید زیاد بر رشد اقتصادی ارگانیک می تواند جلیقه ای باشد که تنها به نوآوری تدریجی و افق های محدود منجر می شود. اعتماد زیاد تر و بیشتر به رشد از طریق قرارداد ها و معاهدات کسب و کار را در برابر اقدامات شرکا و تعارض منافع آسیب پذیر می کند. همچنین باید در نظر داشت که وابستگی بیش از حد به خرید منابع باعث تخلیه و عدم انگیزه تیم های داخلی می گردد.
در هر استارتاپ یا کسب و کار نوپا و همچنین در شرکت های بالغ، هیچ جایگزینی برای نگهداری مداوم یک خط لوله جایگزین وجود ندارد. این به تمرکز مداوم و همچنین حفظ مهارت برای انجام کارهایی نیاز دارد. از جمله این کارها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
منابع انسانی (پرسنل و تیم)
شرکت های نوپا معمولاً حفظ پرسنل اصلی و کنترل ایده های اختصاصی را دشوار می دانند. در حالی که فضا برای کسب کار هایی که به جای فشار آوردن بر توافقات غیر رقابتی روی سوپر استارهای مجموعه، سیستم های تشویقی و روش های خلاقانه برای کار کردن مستقل تر فراهم می کنند، سودمند تر می باشد. از طرف دیگر، این کسب و کار ها معمولا توانایی تهیه یک تیم توسعه کسب و کار را ندارند. بنابراین، تلاش فقط یکی از اندازه گیری هایی است که باید برای هر مدیر عامل شرکت انجام گردد. در اینجا همچنین یک فرصت ایده آل برای استفاده از مشاوران کسب و کار و هیئت مدیره خارجی خود برای کمک در زمینه شناسایی منابع، مشارکت های بالقوه و فرصت های کسب و کار وجود دارد.
آموزش
سرمایه گذاری های آموزشی شامل تحصیل و آموزش از مراحل اولیه مهم برای یادگیری است که باید از سوی یک شرکت به طور متعهد و بدون گمراه کردن کردن هر یک از شرکا در نظر گرفته شود. این مورد می تواند از طریق توافق نامه های اتحادیه و یا مجوز، پیوند های عملیاتی و مالی را تقویت کند و همچنین اجازه دهند رابطه قبل از تعهد خرید توسعه یابد. چرخش این فرایند، معامله ای است که به موجب آن دو شرکت در مورد مجموعه ای از نقاط عطف توافق می کنند که در صورت دستیابی به اهداف تعیین شده توسط مبتکر، مشارکت یا خرید را آغاز می کنند. در این میان، ابتکار عمل فعالیت های توسعه نوآوران را تأمین می کند و به آنها قابلیت کار مستقل را می دهد. تردیدی نیست که استارتاپ هایی که گسترده ترین گزینه ها را برای رشد مدیریت می کنند، از مزایای رقابتی ویژه ای برخوردار می شوند. این قابلیت انتخاب یک مهارت و رشته است که هر کارآفرین برای پرورش و توسعه آن به مرور زمان نیاز دارد. از طرفی جهان و محیط اقتصادی فعلی تغییر کرده است. گذشته می تواند یک آینه دید عقب برای آینده کسب و کار باشد. به دنبال افق های جدید باشید.
Michael E. Gerber, the international legend, is a mega-bestselling author and thought leader behind the 29 series of books, including The E-Myth Revisited TM, E-Myth Mastery TM, The E-Myth Manager TM, The E-Myth Enterprise TM, The Most Successful Small Business in the World TM, Awakening the Entrepreneur Within TM, and the E-Myth TM in the New York Times, Business Week, INC Magazine, Fortune, Forbes, and Wired. The Wall Street Journal named The E-Myth the #1 business book of all time (November 2011) having sold millions of copies and has now been applied in 145 countries, in 29 languages and is taught in 118 universities.
Beyond The E-Myth
Gerber is the founder of E-Myth Worldwide, the Co-founder of Michael E. Gerber Companies TM, The Dreaming Room TM, Design, Build, Launch and Grow TM and the newest venture, Radical U TM.
Michael E. Gerber’s work with small business owners around the world has led to the transformation of tens of thousands of small companies worldwide, and the creation of a platform for intelligent managed socially profound growth. Therefore, his dream comes up with the fact to transform the state of small businesses worldwide.
Michael E. Gerber has an offering method for smalls businesses by transforming the lives of those who seek places in business. The manner is followed as:
The Dream is the great result the business owner intends to produce by forming his or her company of one and then growing it. It’s about the market he or she is determined to serve.
The Vision is the form the business owner’s new company will take in order to realize its Dream.
The Purpose is the profound impact that the business owner’s company intends to have on his or her most important customer or client.
The mission is to invest the stunningly effective operating system at the heart of the business owner’s growing enterprise.
Gerber has also designed a special way to help business owners reach their prospective by weekly training, content videos, weekly assignments, real-world examples, and hot seat interviews. At Radical UTH, he has created an online free book for those who want to discover the success of their businesses.
Radical UTM is an online platform of an immersive implementation experience found by Michael E. Gerber, the E-Myth Legend, that puts small business owners at the center of their dreams. The instructors and classes in this educational experience can inspire people to identify the passion that is already inside and offers them the specific keys to channel it into tangible success.
Radical UTM is a true trade school more than just lectures and textbooks. There, people will have the chance to follow the Eight-step fold path of business development system through the Radical UTM Curriculum:
This program is perfect for:
When someone gets a plan of starting his or her education for his or her small business, the only thing which is needed in this way is the will. Afterward, it will be needed to find the exact right way to follow the mission. So, the motto puts forward as:
“If you’ve got the will, we’ve got the way!“
“Wake up and see what’s missing in your life, in your business, in your work, in your job, in your relationships. And then, once you do see what’s missing, go to work ON your business, go to work ON your life, go to work ON your job, rather than just IN it, go to work to create what you’ve always wanted but somehow lost,” Michael E. Gerber says.
And in other cases he says:
“At the end of each day, we asked ourselves how well we did, discovered the disparity between where we were and where we had committed ourselves to be, and, at the start of the following day, set out to make up for the difference.”
Business owners can contact Michael E. Gerber company (MEGC) through the Contact Us segment in his website for the following reasons:
مانا رایکا، یک شرکت دانش بنیان است که در سال ۱۳۹۳ با بیش از ۶ سال تجربه در زمینه نوآوری، مشاوره مدیریت و راهنمایی توسعه کسب وکار تاسیس شده است. مانا رایکا خدمات مشاوره ای توسعه حرفه ای از جمله برنامه کسب و کار، مدل کسب و کار ناب، برنامه بازاریابی، تحقیقات بازار، ارزیابی طول عمر سازمان، ارزیابی کیفیت کلی کسب و کار، ارزیابی چابکی، برنامه های بهبود، روند کسب و کار، مدیریت فناوری، مدیریت دانش، تجزیه و تحلیل مالی، و جمع آوری سرمایه را ارائه می دهد.
مشاوره کسب و کار
برنامه ریزی کسب و کار
توسعه کسب و کار
ارائه SME
شراکت عمومی (GP)
عضویت مشاوره سهامدار
عضویت هیئت مدیره
آدرس پستی : تهران، خیابان آزادی، کوچه صادقی، پلاک 29، پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، طبقه 4، واحد 8
تلفن : 021-54406077
کدپستی : 1458883502
ای میل : info@manarayka.com