مشاوره رشد
مانارایکا به شرکتهایی که در مرحله رشد قرار گرفته و هدفشان توسعه کسب و کار بصورت متعادل و پایدار است خدمات رشد را ارائه میکند. در خدمات رشد شرکتها متمرکز شده و شتاب اولیه کسب و کار را مجددا بدست خواهند آورد. در حالت سرمایه گذاری در شرکتها در مرحله رشد، مانارایکا همانند یک GP (General Partner) هم دغدغه سرمایه گذار را کاهش میدهد و هم شرکت را به شتاب مورد نظر باز میگرداند.
مشاوره تخصصی (تحولی)
بسیاری از شرکتهای بالغ، پس از گذراندن قسمتی از منحنی عمر خود، به یک بازنگری درونی و بازآفرینی اندیشه های کارآفرینانه نیاز دارند. مانا رایکا بستری را خلق میکند که در آن شرکتها خودشان به توسعه کسب و کار خود اقدام نموده و نتایج شگفت آوری بدست آورند. در طراحی این بستر تحول آفرین، از مجموعه ای از تخصصهای عارضه یابی، توسعه کسب وکار، طراحی مدل کسب و کار، طراحی برنامه کسب و کار حرفه ای، طراحی فرصتهای رشد، بازاریابی، برندینگ، سرمایه های انسانی، فرآیندها، تضمین کیفیت، مدیریت مالی، مدیریت تحول، رهبری، مدیریت استعدادها، منتورینگ و طراحی اتاق فکرهای تحولی و .. استفاده میشود.
آموزش
در مانارایکا آموزش در خدمت ایجاد بستر تحول و رشد قرار دارد. آموزشهایی که با هدف اثربخشی بلند مدت و خودباوری و خود اتکایی شرکتها طراحی شده اند و عملا قسمتی از همراهی مانا رایکا با شرکتها برای رشد و تحولشان بصورت درون سازمانی می باشند.
همچنین آموزشهای ویژه بر اساس نیازهای ویژه افراد کلیدی کسب و کار جزئی از خدمات آموزشی مانارایکا میباشد. بدین منظور با مشاوره مدیران ارشد کسب و کارها و مهارتهای فعلی و مورد نیاز آنها برنامهای برای پرکردن شکاف این دو سطح طراحی و اجرا میشود.
مهارت های مانا رایکا
• عارضه یابی
• تیم سازی
• توسعه طرح تجاری
• طراحی اتاق فکر برای توسعه مدل کسب و کار
• توسعه منابع انسانی
• استعداد یابی کارآفرینان و مدیران ارشد در جهت انتخاب بهترین موقعیت شغلی در کسب و کار
• تحلیل چابکی و ارائه برنامه های چابکسازی
• توانایی مدیریت کسب و کار در سطح هیئت مدیره و ..
• ارزش گذاری
• مدیریت فناوری
• تحلیلهای مالی
• تحلیل و تحقیق بازار
• صحت سنجی تحقیقات بازار و بررسی جذابیت بازار هدف
• تحلیل منحنی عمر سازمان
• توسعه نظام مدیریت فرایندها در سازمان
• ارزیابی تیمها
• ارزیابی کسب و کار
• ارائه خدمات تامین مالی
• تدوین و اجرای پروژه های بهبود
• ارائه خدمات مربی گری به مدیران ارشد
• تشکیل و مدیریت اتاقهای فکر برای نوآوری و رشد
• تهیه گزارشهای محیطی در مورد موضوعات مرتبط با اکوسیستم کارآفرینی و فضای کسب و کار